Urodziny w stylu cars disneya


19 lutego 2014 roku nasze życie na nowo stanęło na głowie i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Do tej pory nie mogę uwierzyć, że Szymon ma już 2 latka, Boże jak to szybko przeleciało. To właśnie narodziny najmłodszej naszej pociechy skłoniły nas do zakupu domu. Zawsze marzył Nam się większy metraż, wyjście na taras z jadalni i porządna spiżarnia :) Szymon tak wiele Nam dał, tak wiele wniósł do Naszego życia dlatego chciałam aby jego urodzinki były równie wyjątkowe.

Jeszcze do niedawna myślałam, że tematem przewodnim będą Muppety :) jednak na dniach Szymon zapałał ogromną miłością do aut Disneya. Początkowo planowałam upiec tort w kształcie Zygzaka McQueena ale po namyśle postawiłam na tort w kształcie Kinder Niespodzianki (za którą Szymon wprost szaleje). W zeszłym roku łudziłam się, że uda się zrobić urodziny dzieci już "na swoim" niestety jak wiecie z wykończeniem ciągle jesteśmy w proszku dlatego skorzystaliśmy z gościny mojej mamy. Zobaczcie jak to wszystko mi wyszło. 


Wymyśliłam sobie dekorację z pucharu, z tym że nie miałam od kogo pożyczyć. A nie planowałam takiego zakupu dlatego wzięłam sprawę w swoje ręce i to dosłownie. Wykorzystałam puste, plastikowe butelki, klej na gorąco oraz złotą farbę w sprayu. Może i nie jest idealny ale wykonany z miłością, a to przecież jest najważniejsze.


Świeczkę na torcie mogliście zobaczyć już na moim instagramie. Pokazywałam Wam przemianę zwykłej dwójeczki w świeczkę iście wyścigową :) W tym celu użyłam najzwyklejszych farbek plakatowych jakie udało mi się późną nocą znaleźć w Julci pokoju. 

Przepis na torcik:
Zdradzę Wam sekret na mój niezawodny biszkopt, jest banalnie prosty i zawsze wychodzi :)
Składniki:
-5 jajek,
-3/4 szklanki mąki tortowej
-1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 3/4 szklanki cukru
Przygotowanie:
Oddzielić białka od jajek, następnie ubijamy białka z odrobiną soli. Gdy będziemy mieli sztywną masę dodajemy po trochu cukier i dalej miksujemy. Później czas na żółtka dodajemy po jednym, to ważne. Na sam koniec zwalniamy obroty miksera do minimum i stopniowo wsypujemy przesiane mąki (ja przygotowuje je razem w jednej misce, tak mi wygodniej)
Biszkopt pieczemy 35-40 minut w temperaturze od 160 do 170 stopni. Ja mam sprawdzoną temperaturę 165 stopni, wy wiecie najlepiej jaki jest wasz piekarnik. 
Upieczony biszkopt upuszczamy na kratkę w wysokości około 60 cm, pozostawiamy do wystygnięcia.

Krem:
-śmietana 36 %
-1/4 szklanki cukru pudru
-2 śnieżki
-posiekana mleczna czekolada
Przygotowanie:
Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy po trochu cukru pudru i dalej mieszamy. Następnie dodajemy śnieżki jedna po drugiej aby śmietana była zupełnie sztywna. Na sam koniec wsypujemy czekoladkę i za pomocą łyżki rozprowadzamy ją po całym kremie.

Polewa:
Ja cały tort wysmarowałam ganche, jest to podgrzana śmietana 30 %  lub 36 %, a w niej roztopiona gorzka czekolada. Proporcja - na jedną śmietankę 200ml wykorzystałam półtorej tabliczki czekolady.
 Dodatkowo użyłam dżemu z czarnej porzeczki do smarowania każdego blatu biszkoptu (przed nałożeniem kremu), a sam biszkopt nasączałam odrobiną rozpuszczalnej kawy.


Cała sobota minęła nam na fantastycznej zabawie, Szymon wprawdzie był nieco speszony ilością gości, dzieci, prezentów i całego zamieszania wokół swojej osoby. Dopiero w niedzielę zobaczył, że dostał swojego ukochanego Elmo z tak cudowną dedykacją, że nie mogłam jej nie sfotografować :) 
W tym miejscu chciałabym jeszcze raz podziękować najbliższym za przybycie i fantastyczne prezenty. <3 
Miłego poniedziałku kochani :)

28 komentarzy:

  1. Pyszny tort ;) i to ciasto z galaretką też pyszne było ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny tort ;) i to ciasto z galaretką też pyszne było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :o) Dziękuję bardzo, cieszę się że Wam smakowało, jedynie mi przykro że nie miałam w środku tortu zabawki dla Ciebie :)

      Usuń
  3. Wszystkie chłopaki w mojej rodzicie mają fioła na punkcie Aut :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah powiem Ci, że ja i Julka też lubimy oglądać auta :) Fajna bajka z morałem :)

      Usuń
  4. Piękny tort na pewno musiał być pyszny. Wszystkiego najlepszego dla Szymona :* pozdrawiam i zapraszam do nas http://siostrydajarade.blogspot.com/2016/02/robaczki-z-naszej-paczki-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia i miłe słowa :)

      Usuń
  5. Najlepsze życzenia urodzinowe dla synusia <3
    Świetna imprezka, a torcik od razu przyciąga wzrok, super jest :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Agness dziękuję słońce :* Trzymaj się cieplutko w tą paskudną pogodę :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Wie co dobre :-) muszę przyznać :-)

      Usuń
  7. :) wszystkiego naj dla Szymonka :) Mój bratanek w tym wieku również "szalał" za Autami i kinder- niespodziankami :) to chyba taka tradycja wśród Dwulatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem możliwe, że ten wiek tak ma :o) dziękuję serdecznie za życzenia :) Pozdrawiam kochana

      Usuń
  8. Synek musiał mieć wiele radości z tak wspaniale przygotowanych urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz ja obawiam się, że Szymon w sobotę połowy rzeczy nie dostrzegł. Ale to stres więc mu wybaczam :) wierzę, że kiedyś oglądając zdjęcia będzie się cieszył z maminych poczynań :)

      Usuń
  9. Jestem pod ogromnym wrażeniem tortu - trzeba nie lada talentu, by stworzyć takie cacko :-) Nie żal było zjeść? :-))) Życzę Wam, by kolejne urodziny już na sto procent były na swoim :-) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło tyle cudownych słów, aż się zawstydziłam :) tort nie jest co prawda idealny ale fakt zajął mi sporo czasu. Czy żal było? Nie, ale problem miałam z krojeniem jednak dałam radę :)
      Dziękuję kochana Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. O tak mój starszy syn też szaleje na punkcie bajki Auta (mam nadzieje że młodszego ominie ta fascynacja). Też mu zrobiłam 2 urodziny z motywem zygzaka :) w tym roku na 3 urodziny motywem będą pingwiny z madagaskaru ciekawe jak to będzie;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak mój starszy syn też szaleje na punkcie bajki Auta (mam nadzieje że młodszego ominie ta fascynacja). Też mu zrobiłam 2 urodziny z motywem zygzaka :) w tym roku na 3 urodziny motywem będą pingwiny z madagaskaru ciekawe jak to będzie;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego ma ominąć ta fascynacja? Auta są super :) Pingwiny z Madagaskaru również uwielbiamy :) na pewno wyjdzie Ci wspaniałe przyjęcie ! :)

      Usuń
  12. U Ciebie jak zawsze ślicznie, wszystko z pomysłem :) Torcik pierwsza klasa... Mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję słoneczko jak zawsze mnie zawstydzasz :* Pozdrawiam Cieplutko !

      Usuń
  13. Ale zdolniacha z Ciebie! Wszystko wyszło pięknie. A ta pomysłowość... :) No no, jestem pod ogromnym wrażeniem. Twoje dzieci mają naprawdę wspaniała mamę :)
    Pozdrawiam,
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko dziękuję bardzo jakże mi miło tyle pięknych słów :)

      Usuń
  14. Sto latek dla synka! :)
    A tort rewelacja! Jestem pod wielkim wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Pozdrawiam

      Usuń
  15. Pięknie wszystko przygotowałaś, a tort i puchar to pierwsza klasa! Najchętniej zrobiłabym tort małej na piąte urodziny pod koniec marca, ale ze względu na przeprowadzkę, nie dam rady. Będzie w następne;) albo zaszaleje i zaskoczę wszystkich na swoją 30 - -chę??? A 19 bardzo dobra data, mój mężuś urodził się tego samego dnia;) Pozdrowionka dla Synka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana za tak wiele miłych słów i życzenia :) Zaskakuj, zaskakuj i koniecznie zdjęcia wrzucaj na bloga. Czy ja już wspominałam jak bardzo zazdroszczę Ci tej niedalekiej przeprowadzki ? :P Buziole

      Usuń

TOP